Herní síň slávy – vedlejší salony
Americká Akademie pro interaktivní umění a vědu (Academy of Interactive Arts and Sciences –
AIAS) už od roku 1998 oceňuje nejvýznamnější osobnosti videoherního průmyslu uvedením do
Videoherní síně slávy. Seznam členů takříkajíc elitního klubu najdete v tomto článku,
AIAS) už od roku 1998 oceňuje nejvýznamnější osobnosti videoherního průmyslu uvedením do
Videoherní síně slávy. Seznam členů takříkajíc elitního klubu najdete v tomto článku,
ale to neznamená, že by ve vedlejších kategoriích byli nějací béčkaři, to vůbec ne. Jde jen o to, že se o rozvoj herního průmyslu zasloužili trochu jiným způsobem, ovšem neméně významně.
Celoživotní přínos
V této kategorii se nacházejí osobnosti, jejichž úspěchy pokrývají širokou paletu různých oborů
V této kategorii se nacházejí osobnosti, jejichž úspěchy pokrývají širokou paletu různých oborů
v rámci dlouholeté kariéry. Tito lidé se nemusejí nutně podílet přímo na vývoji her, ale jejich myšlenky nebo přístup k danému oboru do značné míry pozitivně ovlivnily vývoj celého herního odvětví. Dosud sem byli uvedeni tito pánové:
2007 – Minoru Arakawa a Howard Lincoln
Bývalí šéfové americké větve Nintenda. V době videoherního krachu etablovali pevné základy
Bývalí šéfové americké větve Nintenda. V době videoherního krachu etablovali pevné základy
značky Nintendo na americkém trhu.
2008 – Ken Kutaragi
Inženýr označovaný jako „otec PlayStationu“. Dohlížel také na vývoj PlatStation 2, PlayStation 3 a
přenosné konzole PlayStation Portable.
Inženýr označovaný jako „otec PlayStationu“. Dohlížel také na vývoj PlatStation 2, PlayStation 3 a
přenosné konzole PlayStation Portable.
2010 – Doug Lowenstein
Zakladatel a dlouholetý prezident Entertainment Software Association. Jejími členy jsou všechny
významné herní firmy a také pořádá největší herní výstavu Electronic Entertainment Expo.
Zakladatel a dlouholetý prezident Entertainment Software Association. Jejími členy jsou všechny
významné herní firmy a také pořádá největší herní výstavu Electronic Entertainment Expo.
2011 – Bing Gordon
Stanovil principy a vybudoval základy k tomu, aby se z Electronic Arts stal ve své době s přehledem
největší a nejúspěšnější herní vydavatel.
Stanovil principy a vybudoval základy k tomu, aby se z Electronic Arts stal ve své době s přehledem
největší a nejúspěšnější herní vydavatel.
2016 – Satoru Iwata
Bývalý prezident Nintenda. Vyvedl firmu z lehčího útlumu na přelomu tisíciletí zpět na špici
Bývalý prezident Nintenda. Vyvedl firmu z lehčího útlumu na přelomu tisíciletí zpět na špici
herního průmyslu. Dříve se také podílel na vývoji her.
2018 – Genyo Takeda
Již od 70. let minulého století se významně podílel na budování úspěchu Nintenda nejen jako vývojář her, ale také hardwaru.
Již od 70. let minulého století se významně podílel na budování úspěchu Nintenda nejen jako vývojář her, ale také hardwaru.
2022 – Phil Spencer
Současný šéf herní divize Microsoftu, který v minulosti mimo jiné významným způsobem pomohl
etablovat konzole Xbox na herním trhu.
Současný šéf herní divize Microsoftu, který v minulosti mimo jiné významným způsobem pomohl
etablovat konzole Xbox na herním trhu.
Inovace
Do této kategorie patří lidé, jejichž práce či produkty pomáhaly definovat základní pilíře
Do této kategorie patří lidé, jejichž práce či produkty pomáhaly definovat základní pilíře
interaktivní zábavy. Většinou přišli s novými nápady v oblasti technologického přístupu nebo vytvořili nové herní žánry. Členy tohoto klubu jsou:
2010 – David Crane
V Atari se podílel na vývoji her i hardwaru a v roce 1979 založil Activision, první nezávislé
V Atari se podílel na vývoji her i hardwaru a v roce 1979 založil Activision, první nezávislé
herní studio, z nějž se postupně stal velký globální herní vydavatel.
2011 – Bill Budge
Autor prvních vývojářských prostředí pro tvorbu her
Autor prvních vývojářských prostředí pro tvorbu her
2012 – Ed Logg
Vývojář jednoho z prvních herních hitů Asteroids a několika dalších her, které utvářely základy videoher.
Vývojář jednoho z prvních herních hitů Asteroids a několika dalších her, které utvářely základy videoher.
2013 – Marc Blank a Dave Lebling
Naprogramovali první komerčně úspěšnou textovou adventuru Zork.
Naprogramovali první komerčně úspěšnou textovou adventuru Zork.
2014 – Eugene Jarvis
Jeho hra Defender z roku 1980 představila řadu nových grafických efektů, Robotron 2084 využíval dosud nevídané ovládání dvěma joysticky a hra NARC jako první mimo jiné použila digitalizované ztvárnění skutečných herců.
Jeho hra Defender z roku 1980 představila řadu nových grafických efektů, Robotron 2084 využíval dosud nevídané ovládání dvěma joysticky a hra NARC jako první mimo jiné použila digitalizované ztvárnění skutečných herců.
2015 – Allan Alcorn
Designér Pongu, první masově populární komerčně úspěšné videohry
Designér Pongu, první masově populární komerčně úspěšné videohry
2015 – Ralph Henry Baer
Tvůrce domácí konzole Magnavox Odyssey
Tvůrce domácí konzole Magnavox Odyssey
Technický přínos
2015 – Apple App Store
Digitální distribuce aplikací, z velké části her
Digitální distribuce aplikací, z velké části her
2016 – Visual Basic
Vývojářské prostředí, které umožnilo snadnější tvorbu aplikací včetně her
Vývojářské prostředí, které umožnilo snadnější tvorbu aplikací včetně her
Komentáře
Okomentovat